Met nog een ronde te gaan heeft Voerendaal 3 het kampioenschap in de klasse 2A van de LiSB-competitie behaald. In de 6e ronde moest er voor de tweede keer op rij tegen Tegelen 2 gespeeld worden. De vorige wedstrijd werd een klinkende 5 – 1 overwinning. En dan is het optimisme natuurlijk groot als er aan de wedstrijd begonnen wordt. Toch paste een waarschuwing, Tegelen 2 was de vorige keer niet op haar sterkst en wij misten onze eerste bord speler (Bert Smeets) en onze ‘vrouw in vorm’ (Johanna Sturm met 4 uit 4). Frans Lipperts en Frans Heman waren hun vervangers en beide speelden een puike partij.

Door onze overwinning op DJZ 2 vandaag zijn we kampioen geworden in de promotieklasse. Op papier, als je naar de elo’s kijkt, zit er een groot verschil tussen beide teams. Ruwweg 1980 gemiddeld voor ons en 1760 voor DJZ 2. Op de borden zag je dat niet altijd terug. De overwinning van Luc maakt ons uiteindelijk kampioen, want daarmee zorgt hij voor de 5-3 eindstand en de twee matchpunten.

Vandaag spelen we de belangrijke wedstrijd tegen Maastricht 1. Samen met Blerick 2 zijn zij de concurrenten voor de titel. We kunnen dit keer niet in onze sterkste opstelling spelen en daarom verwacht ik een zware wedstrijd. Maastricht kan soms wat geheime wapens inzetten. Het is afwachten wie er bij hen meespelen. Als Maastricht niet wint, dan zit het seizoen er voor hen eigenlijk al op. Wij kunnen een eventuele nederlaag nog compenseren in de laatste ronde tegen Blerick. Maar hoe ging het dan?

Zondag 4 februari 2018 vindt op een winterachtige middag een massakamp plaats in Noorbeek tussen de thuisspelende vereniging DJZ en Voerendaal. Voor de 4e ronde van de LiSB-competitie staan op het programma: DJZ 1- Voerendaal 3 (Promotieklasse), DJZ 3 – Voerendaal 4 (1e klasse B) en DJZ 4 – Voerendaal 5 (2e klasse B). Tevens wordt in hetzelfde lokaal de wedstrijd tussen DJZ 2 - Blerick 2 (ook Promotieklasse) gespeeld, dus het is voor iedereen even aanschuiven, zodat alle schakers achter het juiste bord kunnen plaats nemen.