Er komt een heel leuk schaakevent aan.
Een 'schaakslag der steden', op zaterdag 10 september tussen Maastricht en Parkstad.

We spelen in vier groepen:

• jongste jeugd
  • oudere jeugd
  • senioren
  • veteranen

Doe je mee of kom je kijken?
Hieronder vind je informatie en een link naar een aanmeldformulier.

Wat gaan we doen?

Maastricht en de regio Parkstad nemen het in deze ‘Schaakslag der Steden’ tegen elkaar op in vier wedstrijden, te weten

• jongste jeugd
  • oudere jeugd
  • senioren
  • veteranen

Waar?

De teams spelen op een groot buitenschaakspel, openbaar op een locatie toegankelijk voor toeschouwers. Maastricht schaakt op Plein 1992 bij Centre Céramique. Parkstad speelt op het buitenschaakspel op Promenade 2 in Heerlen. Bij slecht weer spelen we in een binnenruimte.

Hoe gaat het in z’n werk?

Teams van max. 10 spelers van Maastricht spelen tegen teams van Parkstad. De spelers overleggen met hun teamgenoten over de te spelen zet. Leuk en leerzaam! De zetten worden door een teamcaptain vastgesteld en uitgevoerd op het buitenschaakspel. De zet wordt doorgegeven aan de tegenstanders via het internet.

Wanneer?

Op zaterdag 10 september

• 12:00 uur jongste jeugd (tot 12 jaar)
  • 13:00 uur tieners (13-18 jaar)
  • 14:00 uur senioren (studenten en volwassenen van 19-65 jaar)
  • 16:00 uur veteranen (65-plus)

We spelen met bedenktijd. Spannend!

Festival Maas!

Doe mee of kom kijken! Het is die dag gezellig druk in de stad, want we hebben het gepland tijdens (en in overleg met) Festival Maas! en dan bruist de binnenstad van Maastricht van de activiteiten en zijn er ettelijke duizenden mensen op de been. Het festival heeft een website:

Live

De partijen zullen ook online live te volgen zijn via een livestream, voorzien van commentaar.

Projectleiders

Projectleiders zijn Helmer Wieringa (Maastricht) en Guus van den Akker (Parkstad). Heb je vragen? E-mail dan Helmer op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel of app hem op (06) 46 05 32 56

Aanmelden

Je kunt je hier aanmelden. Doe dat s.v.p. uiterlijk 3 september, maar wacht niet te lang. De maximale teamgrootte is 10 leden. Per team proberen we sponsors te vinden. We vragen toestemming om je foto te publiceren op internet.