Van diverse leden hebben we de afgelopen periode de vraag ontvangen hoe het gesteld is met de viering, volgend jaar, van ons 40-jarig jubileum. Wel, een kort antwoord zou kunnen zijn: niet goed. De externe omstandigheden spelen ons heel erg parten. Hoe is de situatie over twee maanden? En over een half jaar? Wat kan dan (weer) wel, en wat (nog) niet? We hebben het immers over een contactsport.

Om niet gek te worden van alle heen- en weerbewegingen heeft de jubileumcommissie vorige maand besloten – en het bestuur bleek het daarmee eens – om een pas op de plaats te maken en de voorgenomen activiteiten met tenminste een half jaar op te schorten, dus op zijn vroegst naar het begin van de tweede helft van 2021. En in wezen is het mogelijk dat het hele programma uiteindelijk een heel jaar opschuift. Zover is het nog niet. Overigens: onder water zijn we al wel met allerlei voorbereidingen bezig, zoals het afnemen van interessante interviews en het samenstellen van een aantrekkelijk jubileumboekje. We verwachten jullie daarover in het begin van het nieuwe jaar nader te kunnen informeren.

Ilmar Woldring

Voorzitter jubileumcommissie