Beste clubleden,

De COVID crisis hakt er zwaar in en het bordschaken is volledig stilgevallen, evenals onze clubavonden. Sommigen onder jullie zijn online actief . Als bestuur hebben we verschillende van jullie opgebeld om eens te horen hoe het gaat, en gelukkig gaat het goed met de meesten van jullie, maar wordt het bordschaken wel echt gemist. Ik heb niet de indruk dat velen zullen afhaken , maar nu  afwachten en wel gewoon opnieuw gaan beginnen als alles terug kan. Dat is in elk geval fijn om te horen.

Als bestuur houden we de vinger aan de pols om dingen te plannen zodra het kan.

Intussen wil ik jullie updaten over 3 dingen:

1. De (bord-) KNSB competitie 20-21 is intussen volledig geannuleerd en ze zullen zien wat ze gaan doen als er terug kan geschaakt worden:  zie mail van Koos Stolk onderaan deze mail.
  2. Voor de alternatieve online KNSB competitie (van december tot februari) waarover we eerder een mail stuurden was bij Voerendaal en DJC weinig animo maar we hebben wel 1 team van 10 enthousiaste spelers dat zal meedoen in derde klasse. Je ziet dat het spelers betreft van ons normaal eerste tot vijfde team, een mooi gemeenschappelijk topteam!

Luc Zimmermann    2171 ; Marcel Winkels      1994; Sander Bachaus      1970 ; Rien Seip 1928;  John Heuts             1823 ;   Rene Chappin        1657;  Richard Orbons         1646

Frits Verheijen         1636 ; Michel Wijckmans    1380 ;  John Gerrichhausen 1015

3.  De afgelopen dagen en ook  vanavond vinden op chess.com de kwalificaties plaats voor het NK online   Gisteren won Christian Braun, IM en speler  uit ons eerste team, het sterke kwalificatietoernooi en plaatste zich daarmee voor de finale van het NK op zondag 22 nov. Gefeliciteerd!   en wie interesse heeft kan zondag kijken op chess.com  (info op KNSB website   www.schaken.nl)

De allerbeste groeten aan jullie allen,

Hou de moed erin,

En tot ons volgende nieuws over de club,

Luc Zimmermann, voorzitter

Namens het bestuur van SV Voerendaal.