Afgelopen zondag vond voor de 61e keer het Persoonlijk Jeugd Kampioenschap Limburg (PJKL) plaats. Ook dit jaar weer gehouden in het mooie clublokaal van de Tegelse SV. Voor de organisatie tekenden dit jaar naast de Tegelse SV, ook de Blerickse SV en de Venlose SV. Na een jarenlange terugloop in deelnemers, met als absoluut dieptepunt het aantal van 17 deelnemers van vorig jaar, was het dit jaar weer een gezellige drukte. Met 51 deelnemers mag het toernooi als zeer geslaagd beschouwd worden.

Dat was mede te danken aan het feit dat er dit jaar ook kinderen die geen lid van een club zijn mochten deelnemen. Maar ook zonder deze groep zou het aantal deelnemers ten opzichte van een jaar eerder al ruim verdubbeld zijn! Een opsteker voor de vele vrijwilligers die zich voor het Limburgse jeugdschaak inzetten. Van SV Voerendaal deden er 5 schakers mee. Olaf de Koning moest het in een vrij kleine groep in de C-categorie opnemen tegen enkele ervaren spelers. Olaf speelde 5 prima partijen maar kwam net te kort voor de top 3 en eindigde op de 4e plaats. In de met maar liefst 21 spelers goed bezette D-Categorie speelden Jelmar Klinkenberg en Flint Lieverse. Jelmar won alle 9 partijen en veroverde zo ongeslagen de 1e plaats, Direct gevolgd door Flint Lieverse die met 8 uit 9 ook een geweldig toernooi speelde. Beide schakers plaatsen zich hiermee voor het NK. Ook Sem Kok speelde een super toernooi. Sem liet zich van de andere 7 spelers in de E-categorie geen enkel punt afpakken. Een eerste plaats, Limburgs kampioen én dus geplaatst voor het NK E. Sems jongere broertje, Levi Kok, speelde in de gecombineerde GH-groep. Levi werd uiteindelijk 3e in de H-categorie. Allemaal gefeliciteerd met jullie prestaties!

Een verslag met alle uitslagen en foto's staat op de LISB site.

De foto's die ik zelf gemaakt heb vind je hier.