Maar liefst 4 jeugd spelers van SV Voerendaal waren een week geleden erbij toen voor de 13e keer het BPB Limburg open in Maastricht plaats vond. Dé manier om er achter te komen waar je staat, schaak technisch gezien. Met 7 partijen die wel 4 uur kunnen duren is dit geen toernooi voor beginners. De 4 jeugdschakers van SV Voerendaal die het dit jaar weer aandurfden waren Flint Lieverse, Jelmar Klinkenberg, Bob Vonken en Ties Dumont. Voor Ties was het al de 4e keer dat hij meespeelde.

Met 4 punten eindigde hij in de C1 groep op de 28e plek van in totaal 93 deelnemers. Bob, voor de 2e keer van de partij behaalde 3,5 punten. Goed voor een 42e plaats in de eveneens 93 deelnemers tellende C2 groep. Jelmar kwam niet verder dan 2 punten in de C1 groep. Een puntje minder dan een jaar geleden. Voor Flint Lieverse, tenslotte, was het de eerste keer dat hij aan zo'n groot toernooi deel nam. Ook de eerste keer aan een toernooi met zo'n lange partijen. Met zijn score van 2 punten liet Flint zien dat hij er helemaal klaar voor was. Dat belooft nog wat voor de komende jaren!

Resultaten Flint

Resultaten Jelmar