Op zondag 11 november organiseerde DJC Stein het 11e SAMSAM Jeugdschaaktoernooi. Dit is het 2e toernooi van de Limburgse jeugd grand-prix van het seizoen. Met maar liefst 9 schakers was SV Voerendaal, naast uiteraard DJC zelf, hofleverancier van schakers voor dit toernooi. Met 36 ingeschreven schakers was het niet héél druk. Maar het was voldoende voor een prima middagje schaken.

Van SV Voerendaal speelden Willem Gommer en Bob Vonken in de A groep. Ties Dumont en Nadia DiVincenzo konden aan de bak in de B groep. De A en B groep speelden overigens gecombineerd. Wet enkele zeer spannende partijen opleverde. Ties wist in deze groep bovenaan te eindigen met 6 punten uit 7 partijen. Wat dus resulteerde in een eerste prijs in de B groep. Bob werd verdienstelijk 2e in de A groep en de derde plaats was voor willem. Nadia had het deze keer wat moeilijker. Zij moest helaas genoegen nemen met 2 punten. Eigenlijk niet wat we van haar gewend zijn, maar iedere schaker heeft wel eens een wat mindere dag.
samsam11 AB

Justin van Wijk en Jop Klinkenberg speelden in de C groep. Justin wist in 7 partijen 6 punten te halen en dat was voldoende voor de eerste plek. Jop liet zien dat hij gewoon voor de prijzen mee kan doen. Met 4,5 punten viel hij dit keer net buiten de prijzen maar het geeft wel moed voor de volgende keer.
samsam 11 C

Jelmar Klinkenberg speelde samen met ons nieuwste jeugd-lid Flint Lieverse in de D categorie. Voor Jelmar betekende dat weer een eerste plaats. Deze keer met een ongeslagen score van 7 uit 7!  Flint haalde hier 4 punten. Voldoende voor de nette 4e plaats.
samsam11 D

Voor de E groep had zich geen enkele speler aangemeld, maar in de gecombineerde FGH groep waren er wel weer voldoende deelnemers. Hier speelde Sem Kok van SV Voerendaal. In de gecombineerde groep werd Sem 3e met 8,5 punten uit 14! partijen. Dat betekende dus de eerste prijs in de F groep! Een hele knappe prestatie.
samsam11 efgh

Tot slot was er nog nog een beker te verdienen voor de beste club. Altijd een mooie beker om de clubs die de moeite nemen om je toernooi met zoveel mogelijk schakers te bezoeken te belonen voor hun moeite en inzet. Zo niet bij DJC! Die beker werd gewonnen door...... DJC! Dit is het enige toernooi dat de eigen leden laat mee dingen naar de beker voor de beste vereniging. Normaal gesproken is deze beker voor de beste BEZOEKENDE club. Dat mogen ze natuurlijk helemaal zelf weten. En ik gun het de jeugdspelers van DJC van harte. Een beetje vreemd vind ik het echter wel.

Kijk hier voor alle foto's.