A084029 01 intro

Afgelopen zondag organiseerde de Tegelse Schaakvereniging het eerste jeugd toernooi van de limburgse jeugd grand-prix van het nieuwe schaakseizoen. Met  42 deelnemers was het toernooi vrij goed bezocht. Na de organiserende vereniging was SV Voerendaal de club met het grootste aantal deelnemers.

Maar liefst 7 schakers waren afkomstig van onze club!
Willem gommer, Nadia Divincenzo, Justin van Wijk en Ties Dumont waren de geroutineerde spelers. Bob Vonken, Jelmar Klinkenberg en Jop Klinkenberg waren de debutanten.

In de A groep waren 5 spelers aanwezig. Willem behaalde hier met 5 punten de 3e plek. Bob Vonken werd laatste met 1 punt. Maar als je in acht neemt dat Bob pas een paar maanden geleden begonnen is met schaken is dat toch een knappe prestatie tussen de routiniers.

Met 11 spelers had de C groep het grootste aantal deelnemers. Met 8 ½ uit 10 behaalde Ties de 2e plek. Justin werd 5e met 5 punten en Nadia eindigde vlak daaronder met 4 ½ punt.

In de D groep was Jop Klinkenberg voor de gelegenheid ook een schaker van SV Voerendaal. 3 punten uit 8 partijen gaven recht op een nette 7e plaats.

Het broertje van Jop, Jelmar, is pas enkele weken lid van onze vereniging. Door geen partij te verliezen vergaarde hij maar liefst 6,5 punten uit zeven partijen. Alleen Sven Mewiss van de Tegelse SV wist dit te evenaren. Uiteindelijk waren er in een zinderende finale 3 partijen nodig om te bepalen wie recht had op de eerste plaats. In de 3e onderlinge partij maakte Jelmar duidelijk dat hij de sterkste speler van de E groep was.

Tot slot mocht SVVoerendaal ook nog eens de prijs voor de beste bezoekende club in ontvangst nemen! Top resultaat van een top schaakdag!

De volledige uitslag vind je hier en ook op de website van de LISB vind een verslagje.