Afgelopen zaterdag 10 juni organiseerde schaakvereniging "Schachverein 1949 Herzogenrath" voor de 18 keer de "DEF cup". Dit jeugdtoernooi trekt ieder jaar weer veel jeugdschakers uit Duitsland en Belgie.

def2017 1 20170612 1532176514Sinds enkele jaren zorgd SV Voerendaal door de aanwezigheid van een of meerdere van zijn jeugdspelers voor een nòg internationaler karakter. Met 82 kinderen was het toernooi ook dit jaar weer sterk bezet. Naast 4 schakers van onze vereniging was er ook nog een schaker uit Heerlen aanwezig. Waarmee het aantal nederlanders op 5 kwam. Door het grote aantal deelnemers is er een grote spreiding in speelsterkte. Dit resulteerd in een toernooi dat geschikt is voor de gevorderde schakers, die moeten behoorlijk aan de bak. Maar ook de beginnende schakers kunnen hier wel een paar puntjes halen, maar vooral ook heel veel broodnodige ervaring op doen. Zoals je op de foto hiernaast kunt zien, was er ook nog wat tijd om samen even te ontspannen door een spelletje UNO te spelen.

Nadia en Ties speelden in de U14 (14 Jaar en jonger) Justin, in de U12 en Paul in de U10.

Alle uitslagen vind je hier en hier vind je nog meer foto's