Afgelopen weekend vond weer het "Open LK snelschaken voor 4 tallen" plaats. Net als voorgaande jaren georganiseerd door de Heerlense schaakvereniging. 4 van onze jeugdspelers ( Willem, Benjamin, Ties en Justin) trokken de stoute schoenen aan en durfden het aan om zich een dag in het schaakgeweld te storten.

NK-4tallen_2016_001

Het jeugdteam tegen het volwassenen team van Voerendaal (winnaar van het toernooi)

Het aantal teams dat de moeite genomen had om in "T Sjtaater hoes" op Terwinselen te komen schaken viel wat tegen en de teams die er wel waren waren duidelijk een maatje te sterk voor onze jongens. Met uitzondering van team Heerlen 2. In de eerste ronde won het jeugdteam van Voerendaal hier nog met 3-1 van. In de 2e ronde, de return, werd van hetzelfde team met 1-3 verloren. Tot dat bleek dat de spelers van Heerlen 2 de 2e ronde niet in dezelfde volgorde gespeeld hadden.

2 van de 3 partijen die het Heerlense team van onze jeugdspelers wonnen werden verloren verklaard. Waardoor de 1-3 verlies ronde een 3-1 winst werd! In totaal wisten we 8 partijen uit 56 te winnen. 2 Matchpunten van de 14. De winst voor onze spelers is dat ze toch konden laten zien wat ze kunnen door niet van het bord gespeeld te worden. Menige partij werd dan ook op tijd verloren. Door de verdeling van de prijzen in ratinggroepen konden onze spelers zich toch winnaar van hun groep noemen en mochten ze een prijs in ontvangst nemen. Ook mochten ze een keuze maken uit de "prijzen in natura" die beschikbaar waren. Omdat het volwassenen team van Voerendaal de eerste prijs in de wacht sleepte waren de sixpacks met bier al op , dus kozen ze maar voor wat snoep.

We hebben wel weer aangetoond dat we bij SV Voerendaal een jeugdafdeling hebben waar we trots op mogen zijn! Goed gedaan jongens!