joomplu:112

Van vrijdag 22 t/m zondag 24 januari organiseerde de Tegelse Schaak Vereniging het persoonlijk limburgs jeugd kampioenschap 2015. Normaal vind dit toernooi in de kerstvakantie plaats. Om voor mij niet bekende redenen was het toernooi dit jaar verplaatst naar het vierde weekend van januari. Of het daaraan gelegen heeft zullen we wel nooit weten, maar de opkomst viel behoorlijk tegen. Dat lag overigens niet aan de deelname vanuit SV Voerendaal. Van de 11 deelnemers die streden voor de titel "Limburgs jeugd kampioen, categorie D" waren er maar liefst 4 afkomstig van onze vereniging.

Nadia Divicenzo, Esther Divicenzo, Justin van Wijk en Ties Dumont hadden wel zin in een dagje schaken. Ties begon sterk tegenĀ Hoang Vu Dac en stond in principe gewonnen. Toch liet hij zich verassen en stond het "plots" schaak-mat. Deze nederlaag bleek hem aan het einde van de dag de titel te kosten. Net alsĀ Hoang won Ties 8 van de 9 partijen. Het onderlinge resultaat gaf toen de doorslag. Hij eindigde als 2e achter Hoang. Ties kwalificeert zich daarmee wel voor het NK in Rijswijk. Justin van Wijk speelde een sterk toernooi. De laatste partij speelde hij tegen Esther. Hij zag een Pat over het hoofd waardoor hij de 3e plek net niet kon houden en 4e werd. Voor Esther en Nadia was het in ieder geval weer een leuke ervaring. Nadia wist net wat meer punten te pakken en werd daardoor beste meisje. Daardoor mag zij zich meisjeskampioen noemen. Ook zij kwalificeerde zich hiermee voor deelname aan het NK in Rijswijk. Het was weer een leuke schaak dag zoals op de foto's te zien is.

Hier vind je alle foto's van de jeugd van SV Voerendaal.

Het eerstvolgende toernooi is het "Theo van Spijk jeugdtoernooi" in Venlo dat op Zondag 20 maart plaats vind. Ik hoop dat we onze vereniging daar weer met een grote groep schakers kunnen vertegenwoordigen.