20 September was een zeer geslaagde dag bij het Herfsttoernooi in Tegelen, een onderdeel van de jeugdgrandprix. SV Voerendaal is overladen met bekers naar huis gegaan.

joomplu:100

Ties Dumont, Tom Goltstein, Willem Gommer en Justin van Wijk

Op de eerste plaats had Ties Dumont natuurlijk al de eerste prijs in de Grand-prix van afgelopen seizoen. En Willem Gommer was 2e in de Grand-prix in de C. Dus dat ze niet met lege handen naar huis zouden gaan wisten we al van te voren. Maar samen met Justin van Wijk en Tom Goltstein wisten ze nog de hoogste teamprijs in de wacht te slepen

In dit toernooi spelen ze altijd met voorronden en finale groepen. En niet met het zwitsers systeem. De D categorie waarin Justin en Ties Speelden werd eerst verdeeld in 2 groepen waarbinnen iedereen tegen iedereen speelde. Ties won daarin alle 5 partijen overtuigend. Justin wist in zijn groep maar 2 van de 6 partijen te winnen. Na de pauze werden de finale ronden gespeeld. Ties behaalde in de D1 groep de eerste plaats en was daarmee dus de winnaar voor de hele D groep. Justin wist nu beter raad met zijn tegenstanders en werd 1e van de D2 groep.

Voor Tom Goltstein was dit een van zijn eerste "grotere" toernooien. Categorie E t/m F speelden samen. Met 4 uit 13 werd Tom 3e in de F categorie.

Als klap op de vuurpijl won SV Voerendaal ook nog de verenigingsprijs voor beste bezoekende vereniging. SV Voerendaal had dan wel even veel punten als de "shachfüchse" uit Kempen, maar omdat Voerendaal 2 eerste prijzen hadden en de shachfüchse 2 2e prijzen, won SV Voerendaal de beker. Daar mogen we als vereniging wel trots op zijn, lijkt mij. Het was in ieder geval voor al onze schakers een leuke schaak dag.