Met een debuterende zoon en vader Gommer, heeft het ‘jeugdteam’ van onze club (Voerendaal 6), de eerste wedstrijd gewonnen in de provinciale teamcompetitie voor volwassenen: tegen DJC 6 uit Stein werd het 2½-1½. Voor een ‘echte’ schaaktegenstander mogen we op zondag 8 december naar Echt reizen, naar Ultimo Vero.

Vader Henk Gommer speelde op bord 2 een degelijke partij. Aanvankelijk kon de zichtbaar vermoeide jeugdspeler Pepijn de Man (zoon van Jeroen op bord 1) nog gelijke tred houden. Maar in het middenspel liep hij tegen een onherstelbare toren achterstand aan. Henk won overtuigend de partij. Intussen wist op bord 1 zijn zoon en ‘onze’ jeugdspeler Willem Gommer de partij prima in balans te houden, waarna hij in het eindspel remise overeen kwam met de Jeroen de Man van DJC (vader van Pepijn op bord 2).

Hans Koppers speelde op bord 4 voor Voerendaal aanvankelijk erg goed en kwam op voorsprong. Maar in het middenspel werd hij onaangenaam verrast door enkele aanvallen van jeugdspeelster Jolijn Bruinen en gaf Hans zich gewonnen na dameverlies. Op bord 3 hielp Cindy Harder teamleider en jeugdtrainer Jos Kleijnen een handje, door hem in de partij een paard kado te doen. Haar aanvalslust werd niet beloond. Jos won uiteindelijk tamelijk eenvoudig de partij.

En zo was ons team al snel klaar. We konden terugzien op een geslaagde schaakmiddag en een prima start van het schaakseizoen 2013-2014.

joomplu:26

Slotfragment uit de partij van Willem (met zwart) tegen Jeroen de Man:
41. Pd4+  Kd6
42. Pf5+  Ke6