16-12-2012 tijd 03.35. You have mail. You have mail. Zit ik nog even te genieten van een whiskey krijg ik een mail van de voorzitter of ik zo goed wil zijn om hem en de Bartman even op te pikken, dan kunnen ze V4 aanmoedigen in Noorbeek .......

Tuurlijk doe ik dat en rond het middaguur koersen we richting zuiden. Ondanks dat mijn TomTom een vreemde route neemt zijn we er ruim op tijd. Twee seizoenen geleden werd er thuis nog verloren en zorgde er mede voor dat V4 degradeerde. Dit jaar heeft onze teamleider voor een van de sterkere opstellingen gekozen  en dat heeft ervoor gezorgd dat degradatiezorgen plaats maken voor kampioensaspiraties!

Naast Bart en E.J. blijken er nog meer supporters de weg naar Noorbeek gevonden te hebben. Ruud had zijn Andrea meegenomen (zo hoort dat) Ed had tijd gevonden om langs te komen, Frans Kerssemakers ook nadat hij met V5 zelf had gespeeld werd ook gespot en ons nieuwe lid Jeroen wist het clubhonk van DJZ ook te vinden. Met zoveel supporters moesten we wel ons beste beentje voorzetten.

Roger en ik speelden op bord 1 en 2. Ik hoorde Roger zuchten en zijn stelling kraken .....  Mijn stelling kraakte ook maar was nog niet zorgelijk. Ilmar op bord 5 had snel een prettige stelling en Bert (bord 4) stond een pion voor tegen Marielle. De rest stond gelijk alleen Frans op bord 8 stond onduidelijk, materiaal voor maar volgens de stuurlui aan de bar verloren. Frans dacht daar heel anders over.

Toen ik een half uur later nog eens polshoogte ging nemen fluisterde Roger me toe dat ie het ergste had gehad en weer aan schaken kon gaan denken bleek dat Frans als eerste zijn partij had beslist in het voordeel van Voerendaal en Ilmar had zijn pluspion in winst omgezet. Tussenstand 0-2.

John op bord 6 had 400 ratingpunten meer dan zijn tegenstander en zorgde voor het derde punt.

Roger op bord 1 had 300 ratingpunten meer maar moest toch in remise berusten ½ - 3½.

Marc op bord 2 speelde tegen de sterkste man van DJZ, na eerst onder druk gestaan te hebben werd er nu in een iets betere stelling remise aanbeboden en aanvaard wat het eerste matchpunt binnenbracht en met de overige borden zeker niet minder kon er aan een overwinnen worden gedacht. 1-4.

Floris op bord 3 bewijst dit seizoen een vaste waarde voor V4 te zijn. Zijn tegenstander werd vakkundig op remise gehouden en het tweede matchpunt was binnen. 1 ½  - 4 ½.

Bert had lang een pion voorsprong tegen Marielle maar moest toch in remise berusten.  2-5.

Frans L. was als laatste bezig en maakte met een fraaie winstpartij de overwinning compleet 2-6.

De Juiste -Z- 2 - Voerendaal 4 2 - 6
1. Jules Daemen - Roger Hünen 0,5 - 0,5