In de eerste ronde van de KNSB-competitie begon Voerendaal 1 met een uitwedstrijd tegen het sterke HMC uit Den Bosch. Na een paar remises (Tom, Oscar, Benjamin, Andrei, Christian) kwam V1 op een 3,5-2,5 voorsprong dankzij een overwinning van Felix Levin. Toch zag het er toen niet goed uit: de overgebleven vier stellingen stonden allemaal slecht. Inderdaad verloren Patrick en Daniel, terwijl Ivo na zeer solide verdedigen een halfje binnenhaalde. Alles hing toen af van debutant Johannes Mundorf: hij moest winnen om Voerendaal een matchpunt te bezorgen. Zijn tegenstander was te ver gegaan met zijn winstpogingen en kwam in een verloren dame-eindspel terecht. Dat was wel heel erg moeilijk, en ondanks verwoede pogingen van Johannes (133 zetten!!!) lukte het hem niet om te winnen. Een 5,5-4,5 nederlaag dus. De volgende ronde, 2 november, brengt koploper Utrecht naar Klimmen.

Bijna alle partijen zijn na te spelen via http://www.schaakbond.nl/data/partijen/meesterklasse13-14/ronde1.html