Beste clubgenoten en ouders van de jeugdleden,

Vanwege de wet AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) zijn wij als vereniging genoodzaakt een aantal maatregelen te nemen om aan deze wet te voldoen. Zo staat er een privacystatement op onze internetsite en zijn de aanvraagformulieren voor een lidmaatschap aangepast. Wat echter belangrijk is is het volgende.

De punten die de actieve leden direct aangaan is dat elk lid expliciet zijn toestemming moet geven om zijn/haar  persoonsgegevens te verwerken en te verstrekken aan de club, de LISB en aan de KNSB enerzijds én om in te stemmen met het gebruik van beeldmateriaal voor de website en social media anderzijds. Deze kenmerken worden vervolgens in het centrale systeem van de schaakbond (genaamd OLA) vastgelegd. Deze toestemming wil ik via de mail verkrijgen. Inmiddels is er naar iedereen een mail verstuurd.

Hierin is verzocht om in een reply met naam en geboortedatum aan te geven dat:

1. u instemt met het gebruik en doorgave van de persoonsgegevens zoals beschreven in het privacy statement van de Vereniging (ter inzage op de website en speelzaal).

2. u instemt met het gebruik van beeldmateriaal ten behoeve van de website en social media van de Vereniging.

Voor de jeugdleden geldt dat de ouders toestemming moeten geven.

Degenen die niet reageren zullen alsnog telefonisch of schriftelijk worden benaderd.

Mocht u niet instemmen met verzoek 1) dan kunnen wij uw gegevens niet meer verwerken voor de club en moeten we uw lidmaatschap overwegen.

Mocht u niet instemmen met verzoek 2) dan zullen wij er rekening mee houden dat het beeldmateriaal van u niet wordt gebruikt.

Voor degenen die geen mail hebben ontvangen: een mail met beantwoording van bovenstaande vragen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. is ook voldoende.

Met vriendelijk groet,

Henk Gommer