Op zondag 25 februari 2018 organiseerde de Schaakvereniging Mierlo-Geldrop voor alweer de 30 ste keer haar jaarlijkse Meisjestoernooi. Nadia Divincenzo van SV Voerendaal reisde naar Mierlo om eens te spelen op een toernooi met louter meiden.

Dat was eens wat anders dan de toernooien waar ze normaal gesproken aan mee doet. Daar zijn de meisjes vaak op 1 hand te tellen. Er werd gespeeld in 3 categorieën. Beginners, geoefenden en gevorderden. Nadia hoort overduidelijk tot de laatste groep. Dat liet ze dan ook zien door met een score van 4 uit 7 op de 3e plaats te eindigen. Proficiat!

Op 11 maart was het tijd voor het derde toernooi in de jeugd grand-prix van dit seizoen. Van onze club waren er deze keer 5 spelers van de partij. Alle 5 zeer verdienstelijk. Jelmar Klinkenberg behaalde in de E groep de eerste prijs. Zijn broer Jop behaalde de 2e prijs in de D groep. Ties Dumont en Justin van Wijk streden in de C groep. Met 6,5 punt uit 7 parteien wist Ties net als vorig jaar  in deze groep de 1e plaats te halen. Justin haalde een nette 4 punten uit 7 partijen. Helaas viel hij daarmee buiten de prijzen. Bob Voncken, tenslotte, behaalde in de gecombineerde A/B groep een gedeelde derde plek. Als je bedenkt dat Bob nog geen jaar als clubschaker aktief is, een top prestatie! Klik hier voor de foto's van het Theo van Spijk toernooi.