Zondag 25 september 2016...... De zon schijnt...... de temperatuur loopt op tot 26 graden Celsius...... Nog nooit was het zó warm op deze dag van het jaar...... En wat doe je op een prachtige dag als deze?........... Je gaat een hele dag binnen in een sporthal zitten schaken natuurlijk!.....

joomplu:131joomplu:134

De jeugdspelers van SV Voerendaal waren met 2 teams aanwezig op het "Internationaal Jeugdschaaktoernooi Mierlo 2016"  Dit jaarlijks terugkerend toernooi vond dit jaar voor de 39e keer plaats. Je moet per team van 4 spelers inschrijven en het team speelt in de categorie van de oudste speler. In eerste instantie leek het er op dat we met maar 1 team konden gaan en we 2 spelers die graag mee wilden moesten teleurstellen. Gelukkig waren er 2 spelers van DJC Stein die ook graag naar dit toernooi wilden. Zo kregen we toch 2 teams compleet. Een derde team met spelers uit 2008 kregen we helaas nèt niet vol. Dat was jammer want nu konden 3 spelertjes niet mee doen. Misschien volgend jaar beter.

Team 1 dat in de  "C" speelde bestond uit Ties Dumont, Giel Smael (van DJC), Joep Didden en Lars van Eert. Respectievelijk op bord 1 tm 4. In deze groep hadden zich maar 6 teams ingeschreven. De overige 5 teams waren duidelijk een maatje te groot voor onze jongens. Na de eerste 3 rondes met 4-0 onderuit te zijn gegaan was het in de 4e ronde Lars die het eerste punt wist te bemachtigen. Dus verloren ze met maar 3 - 1. Het 2e en laatste punt behaalde Ties in de 5e ronde. Met 0 Match punten en maar 2 bordpunten eindigden ze dus op de laatste plek.

Team 2 speelde in de "D" categorie. Op respectievelijk bord 1 tm 4 speelden Nadia DiVincenzo, Sèm van Putten, Wouter Didden en Jonne Huiveneers (van DJC). Ook hier werd al snel duidelijk dat de spelers niet opgewassen waren tegen de veelal meer ervaren spelers van de andere teams. Met 12 teams was deze categorie groot genoeg om te spelen volgens zwitsers systeem. Hier was het Jonne die het eerste punt binnen haalde. Nadia was de sterkste speelster van ons team. Zij was verantwoordelijk voor 3 punten. Jonne haalde 1 punt en Wouter,tenslotte, haalde 1/2 puntje. Dat bracht het totaal aantal (bord)punten op 4,5 . Ook het 2e team moest genoegen nemen met de laatste plek met 0 matchpunten.

Dat de scores niet waren om over naar huis te schrijven, nam niet weg dat iedereen het een hele leuke dag vond! Nog een jaar goed oefenen en wie weet, volgend jaar meer succes. De dag werd tenslotte afgesloten met een pitstop bij  McDonald's.

De uitslag kun je hier vinden en voor de foto's moet je deze link hebben.