We moesten voor de 7e ronde afreizen naar Bunschoten en werden in de morgen geconfronteerd met een Coronageval. Hierdoor moesten we helaas op 1 bord forfait geven. We hadden echter besloten om dit van tevoren aan de teamleider van En Passant aan te geven zodat ze eventueel nog konden ruilen als ze dit wilden. Ze besloten echter om de opstelling gewoon te handhaven. (0-1)

Oscar was degenen die als eerste remise wist te maken. Na de opening was de stelling al vrij snel in evenwicht waar het erg lastig was voor beide spelers om verder te komen. (0,5-1,5)

Ik was zelf hierna klaar. Met een kwaliteitsoffer probeerde ik de stelling van mijn tegenstander te openen. Ik was op zoek naar het voordeel maar ik kon nergens het voordeel vinden. In de eindstelling besloot ik om remise aan te bieden omdat het volgens mij erg lastig was voor beide spelers om verder te komen. (1-2)

Hierna was er weer slecht nieuw voor ons omdat Michael verloor van Sokolov. In de opening had hij het idee van Sokolov gemist waardoor zijn stelling steeds minder werd. En het werd dan ook zeer vakkundig gewonnen door Sokolov. (1-3)

Het eerste punt werd door Christian Braun gescoord. Christian besloot om een gevaarlijke variant te spelen met risico voor beide kanten. In de partij kon hij op een bepaald moment remise forceren maar hij besloot om voor de winst te gaan (hij wist niet zeker of dit goed was) En hij werd beloond voor zijn moed door het volle punt te scoren. (2-3)

Daniël moest voor de zoveelste keer tegen Friso Nijboer. Het werd een waar spektakel. Daniël offerde zijn halve leger voor de aanval op de koning. Het bleek voldoende te zijn voor remise. Of er meer in had gezeten voor een van beide spelers was mij erg onduidelijk maar het is veel leuker om dit zelf te ontdekken. (2,5-3,5)

Op bord 5 had Ivo een zware middag. Zijn tegenstander wist langzaam het voordeel op te bouwen en won een overtuigende partij. Beetje bij beetje werd de stelling van Ivo minder. Dit kan natuurlijk altijd gebeuren als de tegenstander een stuk sterker is. Een verdiende overwinning voor de tegenstander van Ivo. (2,5-4,5)

Alex had wel een zeer goede middag. Hij wist langzaam zijn stelling te verbeteren tegen oud-Voerendaler Valentin Buckels. Het einde was zeer fraai met een prachtig torenoffer op f2 gevolgd door een stille zet e5! Het leek op een modelpartij uit het boekje. (3,5-4,5)

Zijn broer Luca verloor in de opening al snel een pion maar het loperpaar gaf hem de hele partij enige compensatie. Uiteindelijk wist zwart niet echt verder te komen met de pion meer en eindigde de partij in remise. (4-5)

Ruud van Meegen speelde dit keer zijn eerste partij van het jaar. Hij mocht meteen tegen schaaklegende Manuel Bosboom spelen. De hele partij stond Ruud iets minder maar hij is nooit in echt gevaar geweest om te verliezen. En aangezien remise genoeg was voor de overwinning drong Manuel op het einde niet meer aan. (4,5-5,5)

Met 9 man tegen een sterk team was dit een zeer goede prestatie. Een gelijkspel zat er voor mijn gevoel nooit echt in maar ik denk toch dat we tevreden kunnen zijn met dit resultaat. Nu we alle teams van de bovenste helft gehad hebben kunnen we de volgende 3 rondes kijken of we nog meer punten kunnen scoren tegen de teams van het rechter rijtje.