Al geruime tijd stond voerendaal 4 op een mooie 2e plek in de LISB competitie. Vandaag moest het team, dat voornamelijk bestaat uit jeugdleden van onze vereniging het voor de 2e keer opnemen tegen Schaesberg 3. Gezien het resultaat van de eerste ontmoeting in de 4e ronde (2-4 voor V4), was het niet vreemd te verwachten dat de 2e plek in de eindstand vandaag verzekerd kon worden. Helaas liep het vandaag toch wat anders.

Om plotseling ontstane personele problemen op te lossen werd er een beroep gedaan op Justin van Wijk van V5 om ons 6e bord te bezetten. Dat werd op zijn beurt weer mogelijk gemaakt omdat Jop Klinkenberg kon invallen bij V5. Hartstikke bedankt jongens, klasse! Na ongeveer een uur spelen nam Willem op bord 1 het remisebod van Herman Thomas aan. 0,5-0,5. Een half uurtje later bleek ook bij Justin op bord 6 een half punt het maximaal haalbare. Ties Dumont, die een heel goed seizoen heeft, bracht door zijn partij te winnen zijn persoonlijke score dit seizoen op 5,5 uit 7 en de score van deze ronde op 2-1 in het voordeel van V4. Niet veel later was het alweer 2-2 nadat het Frits Verheijen niet gelukt was om Karel Zwakhalen op de knieën te krijgen. Bob Vonken speelde vervolgens gelijk tegen Paul Thissen op het 4e bord. Alleen een overwinning van John Gerrichhauzen tegen Hans Palm op bord 5 kon ons nu nog de overwinning brengen. Het mocht echter niet zo zijn. Eindstand 2,5 - 3,5. Desalniettemin is het behalen van de 3e plek een mooie prestatie die nog groeimogelijkheden biedt voor een volgend seizoen. Alle spelers bedankt voor jullie inzet!

Persoonlijke uitslagen

Voerendaal 4 - Schaesberg 3