De term "Koffiehuisschaak" viel gisteren een paar keer bij de thuiswedstrijd van Voerendaal 2. Dat was een goede typering voor onze wedstrijd tegen Maastricht. Jack Renet speelde op bord 1 een strakke winstpartij tegen Hans Hoornstra en was veruit als eerste klaar. Daarmee hebben we meteen de enige strakke partij van de dag gehad. Bij Diana viel het wel mee. Ze durfde in de partij een pion niet te pakken, terwijl de analyse achteraf liet zien dat dat wel had gekund. Bij Luc was het bijvoorbeeld erger. In een gewonnen stelling (twee pluspionnen)  tegen Jacob Perrenet gaf hij een vol stuk weg. Hij maakte het zijn tegenstander nog lastig, maar uiteindelijk redde hij het niet.

Bij mij zat het juist mee. Hans Ouwersloot offerde materiaal, maar een paar zetten later zat hij in een eindspel met een kwaliteit minder. Na afloop vertelde hij, dat hij zich verrekend had. Zo waren er nog wel een paar gevalletjes. Toen alle rookwolken waren opgetrokken, bleef een 4-4 eindstand over. Als je kijkt hoe de partijen waren verlopen, dan is dat een terechte uitslag. Voor deze ronde stonden we op kop. Wat bordpunten voor op de nummers 2 t/m 4, maar geen matchpunten. Onze eerste plaats waren we door dat gelijke spel dus kwijt. Dat dachten we tenminste. De nummers 2 t/m hadden ook niet gewonnen! Dus we hebben alles in eigen hand. Op 13 februari spelen we de volgende ronde. Samen met het eerste team gaan we op stap naar Tilburg. Wij spelen tegen Stukkenjagers 3, zij tegen Stukkenjagers 1. Lukt het volgende keer wel weer? Het is tijd voor een mooie overwinning!

Voerendaal 2			2061	-	Maastricht			1997	4 - 4
1. Renet,J.(Jack)		2177	-	Hoornstra,H.(Hans)		2004	1 - 0